Friday, November 25, 2011

Seika Festival 2011 / せいか祭り2011年


 As November comes around, it’s time again for the Seika Festival! With over 35,000 visitors last year, the festival is far and away the biggest event of the year, and despite a bit of rain and clouds, it went off without a hitch this year!

 11月の後半は、精華町の一大行事、せいか祭りの時期ですよ。今年は少し曇りでしたが、本当にいい祭りになったと思います!
Like last year, I was posted at the Seika global Network booth, where we held a small international photo contest, using photos from out sister city, Norman, Oklahoma. We had the kids and their parents pick their favorite picture and then handed out balloons. We also had information about Seika Global Network and Norman up, and a lot of people seemed really interested to learn more about our sister city!

 今年も、せいかグローバルネットの国際交流コーナーで手伝いました。今回は、姉妹都市ノーマン市の国際交流団体「PASSPORTS」から送ってもらった写真を展示して、来場者に投表してもらいました。せいかグローバルネットとPASSPORTSの紹介文も貼りましたが、精華町の姉妹都市についてもっと詳しく知りたかった人も多かったようです。

Wandering around the festival during lunch, I saw different stalls selling all kinds of fresh fruit, toys, takoyaki, and all kinds of other things. There were hands-on activities too, set up by different groups and organizations in Seika. At one for instance where you had to try to power a TV with a bicycle. There was even a giant inflated Mario which kids could bounce around inside of.

 昼休憩の時に祭り会場をウロウロしていましたので、新鮮な果物やおもちゃ、たこ焼きなどをうっていたブースをたくさん見ました。精華町の団体や協会などの体験コーナーなどもありましたよ。自転車のペダルをこいで発電できるコーナーなどもありました。さらに、子どもが楽しく安全に飛び跳ねることができるフワフワスーパーマリオもありました!

Inside the Suikeien were different dance performances, covering every genre from hip-hop to cheer squad. Additionally, all kinds of different bands performed at the Music Street concert, though my favorite was probably a group that looked like regular salary men, but rocked like Spinal Tap.

 水景園のなかでダンス出演もありました。ヒップホップからチアリーディングまであらゆるダンスを見れました。そして、けいはんなミュージックストリートで色々なバンドが演奏しました。特に、一見普通のサラリーマン風のグループのロック音楽演奏がすばらしかったです。

 The whole festival was a lot of fun this year too, and it seems like many kids and adults were interested in our sister-city. Here’s hoping everyone who came out had a great time and that next year is just as fun!

 せいか祭りの全部が今年もとても楽しくて、たくさんの子どもと大人にノーマン市に興味を持っていただいたようです。来てくださった人も楽しくできたらと思いますので、来年も楽しみましょう!

No comments:

Post a Comment