Wednesday, October 24, 2007

精華中学校発表会 Middle School English Recital and Musical Concert


今日、私と精華町の姉妹都市交流員のクリスさんで精華中学校の発表会を見に行きました。生徒の英語暗唱コンクールを審判するために学校に誘われました。去年も同じ発表会に行って、面白かったので楽しみにしていました。中学生として、発表者はかなり英語が上手で、びっくりしました。学校全員の前で発表するのが大変で、皆が一生懸命練習したそうで、よく頑張ったなと思いました。各学年一人の優勝者しか選べなかったので、審判するのが難しかったです。

そして、吹奏楽部発表もありました。去年も同じことを考えていたが、今年も中学生として、すごく上手です。吹奏楽部がパイレーツ・オブ・カリビアンの作曲を出演し、それが一番好きでした。僕は中学校で楽器を練習すればよかったなと思っていました。

Today Chris, Seika’s Coordinator for Sister City Relations, and I went to Seika Middle School to watch the English Recital and Musical Concert. We were invited to come and judge the student’s English speech contest. Last year we did the same thing which was really interesting so I was looking forward to doing it again this year. I am always surprised by how good the student’s English is for only being middle school students. I know it’s hard to do any presentation in front of the whole school, but the students seem to have practiced hard and really were able to do their best. We were only aloud to pick one winner from each of the three grade levels so it was pretty hard to pick the best, since everyone was so good.

Aside from the English speech contest the school’s brass band also performed. I thought the same thing as I did last year; these kids are really good for their age! I was most impressed when they played the theme song from the movie “Pirates of the Caribbean.” After seeing the band all I could think was, “man, I wish I would have learned to play an instrument when I was in school.”

No comments:

Post a Comment