Monday, October 22, 2007

2007年度精華町こども祭り  2007 Seika Town Children’s Festival




10月20日(土)毎年行っているこども祭りがむくのきセンターでありました。子供のためのイベントで、色々な楽しみがありました。保育所・小学校・中学校の音楽団体がそれぞれ開会式で発表したし、料理教室やブーメラン作りなどがあったし、精華町の子供はすごく楽しい一日を過ごせました。僕はせいかグロバールネットと一緒にスタッフとして参加しました。外国の習慣と遊びを体験させたかったからハロウィーン・マスク(仮面)の製作と”Pin the Tail on the Donkey” (ロバに尻尾をつけよう!)というゲームなどをしました。仮面作りが一番人気な行動で、子供達はすごく面白い仮面が出来ました。今年僕はこども祭り二回目で、去年から殆どの小学校に行っているから、子供達が僕のことを知っているので、挨拶しにきてくれて、楽しかったです。

On Saturday October 20th the annual Seika Town Children’s Festival was held at Mukunoki Center. The event is for children so there was lots of fun activities. Musical groups from local nursery schools, elementary and junior high schools performed at the opening ceremony, there was a cooking class, boomerang making and other activities so the children had a really fun day. I also participated as a staff member with the Seika Global Network. We wanted to show the kids foreign customs and games so we set up a corner where the kids could make Halloween masks and play ‘pin the tail on the donkey’. The mask making was the most popular and the kids made some really great masks. This was the second year that I helped out at the Children’s Festival and since I have been going to the elementary schools in town it was more fun this year because I knew a lot of the kids and they all came and said hi to me.

No comments:

Post a Comment