Friday, December 7, 2007

せいか祭り2007  The 2007 Seika Festival




去年と同じように僕と同僚のクリスさんがせいかグローバルネットのブースでせいか祭りを過ごしました。ニコニコ笑顔で子どもたちとふれあったり、風船を渡したり、していたので、とても楽しかったです。せいかグローバルネットの4人のメンバーとクリスが12月に精華町の姉妹都市ノーマン市に訪問するので、子どもたちがノーマン市の人々への一言メッセジーを書いてもらいました。

This year my coworker Chris and I spent the day of the Seika Festival helping out at the Seika Global Network booth. It was fun because we got to interact with the kids and give out balloons. In December, four members of the Seika Global Network and Chris are going to be taking a trip to Seika’s sister city of Norman, Oklahoma, so at the festival we asked the kids of Seika to write short messages which would be presented to the people of Norman.
_


そして、去年雨のせいで中止になったパレードが今年予定どおりに行いました。僕らもせいかグローバルネットのパレード団体と一緒に参加しました。ショッキングピンクの布に飾られたり、多彩な風船を運んだり、Bee Geesの”Dancing Queen”という曲が流れながら行進しました。その姿はちょっと恥かしかったが、皆さんのあたたかい挨拶のおかげで、結局面白かったです。

Last year due to the rain the parade was unfortunately canceled, but this year it was carried out on schedule. So we were able to join in the Seika Global Network’s parade troupe this year. It was a little embarrassing to be draped in flowing robes of shocking pink, carrying colorful balloons while they blared the Bee Gees “Dancing Queen” out of a loud speaker, but thanks to the warm greetings of all the people watching it turned out to be an interesting experience.

_

No comments:

Post a Comment